Özünde sen varsın!
Ali Raif İlaç Sanayi İnsan Kaynakları Direktörümüz Engin Dirik, işveren markası kavramını ve Ali Raif’teki anlamını anlattı.
Sağlık sektöründe “İşveren markası” nedir? Neyi hedefler?
İşveren markası; mevcut çalışanlarınız, potansiyel adaylar ve paydaşlarınızda işveren olarak yarattığınız ortak algı ile faydanın bileşkesidir. Sağlık sektörü doğası gereği insanı, insan sağlığını ve iyi olma halini sosyal, fiziksel ve psikolojik açıdan çevreleyen bir bütünlükte hareket eder. Bu açıdan bakıldığında sağlık alanında var olan kurumların, işveren markası kapsamında iyi olma halini merkeze alarak insan kaynakları politikaları geliştirmeleri ve uygulamaları hayata geçirmeleri sektörün doğasına da uygundur. “Bu sektörde neden çalışıyorum?” “Bu kurumda neden çalışıyorum?” sorularına bir çalışan olarak aldığınız yanıt, kurumunuz ile karşılıklı olarak değer önermenizin çerçevesini de belirliyor. Tüm bu boyutlar birlikte ele alındığında sağlık sektöründe çalışanın merkezde olduğu ve iyilikte sürekliliğin hedeflendiği işveren markalarının oluşturulması, kurumların bilinirliğine, büyümelerine önemli katkı sağlamakta ve kurumu geleceğe taşıyacak stratejik unsur olmaktadır.
Ali Raif İlaç’ta işveren markası manifestonuz nedir? Bu manifestoya giden yolu paylaşır mısınız?
“İşveren Markası” lansmanımızı kısa bir süre önce gerçekleştirdik. İyi bir yol haritamız, güçlü bir yönetim desteğimiz vardı. Bilindiği gibi işveren markası süreçleri içerden dışarıya ilerliyor. Biz de bu önemli sürecin ilk aşamasında farklı pozisyonlarda ve çeşitli fonksiyonlarda görev yapan yaklaşık 90 Ali Raif çalışanı ile görüşmeler yaptık. Bu görüşmelerde 7 farklı odak grup çalışması gerçekleştirdik. Böylelikle keşif ve araştırma adımlarını hep birlikte titizlikle ele alabildik. Sürecimizin bu aşaması farklı bakış açıları, katkılar, görüş ve öneriler ile beslendi. Sonuç olarak iyi bir amaç uğruna iyi insanlarla çalışan Ali Raif’i bütünüyle yansıtan çok güçlü bir manifesto ortaya çıktı:
ALİ RAİF İLAÇ İŞVEREN MARKASI MANİFESTOSU
Kendin olabildiğin, potansiyelini açığa çıkarabildiğin,
bilgi ve deneyiminle gelecek için fark yaratabildiğin yer.
Buradaki “yaşamın özünde sen varsın.”
Bu yaşamın hem öznesi hem de en büyük parçasısın.
Yola çıktığımız andan itibaren ailemize katılan herkes için aynı bakış açısını besliyoruz.
Yaptığımız işin özüne, işin gerçek öznelerini koyuyoruz.
Çünkü biliyoruz ki biz sadece ilaç üretmiyoruz, değer üretiyoruz.
Aynı bakış açısıyla geçmişte ürettiğimiz değerlerin, bugünümüze ilham olduğunu görüyoruz.
Gelecekte hep yeniliği arıyoruz ve bu yeniliğin özünde ise insanın olduğunu biliyoruz.
O nedenle diyoruz ki; geleceğin, yaşamın, iyiliğin ve başarının özünde sen varsın!
İyiliği paylaşıyoruz ve Ali Raif’in insanı ve insani deneyimleri yeniden merkeze alan,
bu çağın en anlamlı işlerinden birini yapan yer olduğunu biliyoruz.
Bu anlamı katlayıp her sabah işimize başlarken yeniden hatırlıyoruz.
Çünkü biliyoruz ki, yaptığımız işin ve yaşamın özünde biz varız.
Ali Raif İlaç özünde yer alan “öz” tam olarak nedir?
Bir şeyi “o şey” yapan en temel özelliktir öz. Önce insan prensibiyle uzun yıllardır faaliyetlerini sürdüren ve güçlü bir kurum kültürüne sahip olan Ali Raif için “öz”, tam olarak çalışanlarını ifade ediyor.
Ali Raif’te çalışanlarımıza ve potansiyel adaylarımıza temel vaadimiz; yaptığımız her işin özüne çalışma arkadaşlarımızı koymaktır. Mevcut süreç ve uygulamalarımızı bu vaad etrafında şekillendirirken iç ve dış iletişimimizde de bu vaadin altını çizecek uygulamaları geliştiriyoruz.
Geçmişten günümüze çalışanı odağına alan güçlü kurum kültürüyle Ali Raif;
- Elde ettiği deneyimle birlikte şekillendireceği geleceğin,
- Yenilikçi eğitim ve gelişim çözümleriyle gelişimin,
- Kültümüzün ayrılmaz bir parçası olan iyiliğin ve
- El ele büyüttüğümüz başarılarımızın özüne çalışanlarımızı koymaya devam edecektir.
Hem iç hem de dış lansman süreciniz hakkında da bilgi almak isteriz?
Kısa süre önce gerçekleşen işveren markamızın lansmanı, tüm Ali Raif çalışanlarında büyük bir heyecan yarattı. Gerçekleştirdiğimiz lansman toplantımızda işveren markamızın arkasındaki hikayeyi, temel unsurlarını ve temel bileşenlerini tüm çalışma arkadaşlarımızla paylaştık.
İşveren markamız 4 temel dayanaktan gücünü alıyor. Güçlü kurum kültürü, önce insan bakış açısı, Ali Raif’in kendi alanında ekol olması ve son olarak da iyi bir amaç uğruna bir araya gelmiş iyi insanlar markamızı taşıyan en güçlü dayanaklarımız. Bu dayanaklarla oluşan renkli bir konsept ve markalama ile ilk iletişim çalışmamızı yaptık.
Konseptimizde yer alan ve logomuzu saran 3 büyük kol; emeğini iyiliğe adayan fabrika çalışanlarını, sağlık mesleği mensuplarına ürünlerimizi var gücüyle tanıtan saha ekiplerimizi ve tüm bu ekiplerin hayatını kolaylaştıran merkez ofis çalışanlarını temsil ediyor. Logomuz etrafında bütünleşen bu yapı ile hazırlanan konseptimiz tüm çalışanlarımızın da beğenisini alarak marka sürecimizin benimsenmesine katkı sağladı. Yeni işveren markamızı anımsatacak küçük sürprizlerimizi paylaştığımız bu önemli günde, tüm temas noktalarımızda dil birliği sağlayacak güncellemeleri de hayata geçirdik.
İşveren Markası, çalışan gözüyle deneyimimizi iyileştirirken yaşadığımız kurum kültürünü potansiyel adaylara anlatma sorumluluğunu da beraberinde hepimize yüklemektedir. Söylemde kalmamak, mevcut İnsan Kaynakları uygulamaları başta olmak üzere çalışanlara temas edecek tüm şirket uygulamalarında bu felsefeyi özümsemiş olmak, en kritik önceliğimizdir.
İşveren markamızın bileşenleriyle mevcut İnsan Kaynakları uygulamalarını ilişkilendirdiğimiz matrislerimiz, her bir temel boyutta sağladığımız gelişmeyi ve bunun işveren markamıza olan katkısını ölçümleme imkanını bizlere sunuyor.
Potansiyel adaylarımız açısından değerlendirdiğimizde, onların gözünde şirket farkındalığını oluşturmakla başlayan yolculuğumuz, bir Ali Raif çalışanı olma yolunda bilinçli bir motivasyon artışı sağlamakla devam ediyor. Yeni jenerasyonun alışkanlıkları ve iletişim kanalındaki tercihleri bizler için de yönlendirici oluyor. İşveren markamızın dijital yansımalarını planlarken bunu göz önünde tutuyoruz. Kurum kültürümüzü, fark yaratan uygulamalarımızı, kariyer fırsatlarımızı doğru ve etkili yöntemlerle onlara aktarmak bizim için büyük önem taşıyor.
İşveren Markanızı tutundurmak için neler planlıyorsunuz?
Ali Raif’in işveren markası, aslında uzun yıllardır başarıyı ve istikrarı getiren değerlerinin güçlü bir yansıması olarak karşımıza çıktı. İşveren markamızı tutundurmanın yolu bu değerleri yaşamak, yaşatmak ve yaşadıklarımızı güçlü bir şekilde tüm paydaşlarımıza anlatmaktan geçiyor. Tutundurma faaliyetlerini 3 ana kategoride planladık:
- Yaşatmak istediğimiz yeni deneyimler ve bu kapsamda özüne insanı alacak yeni projelerle çalışanlarımıza,
- İlaç sektörünü, ilaç sektöründeki önemli kariyer fırsatlarını ve şirketimizi anlatmak için yürüteceğimiz iletişim faaliyetleri ile potansiyel adaylara,
- Diğer tüm iletişim ve sosyal sorumluluk projelerimiz ile de paydaşlarımıza ulaşabilmeyi hedefliyoruz.
Son olarak, eklemek istediğiniz bir şey var mı?
İşveren markasını yaşayan ve yaşatılan bir felsefe haline getirmek önemli bir başarı faktörüdür. Ali Raif ile ortak bir gelecek hayali kuran mevcut çalışanlarımıza ve potansiyel adaylarımıza bunu doğru bir şekilde aktarabilmek ise en önemlisidir.
Gelişimin, geleceğin, başarının ve iyiliğin özüne tüm çalışanlarını yerleştiren Ali Raif, 1963’den beri kazandığı ilaç deneyimi ile hücrelerinde hissettiği kurum kültürü ve yeni işveren markasıyla tüm paydaşlarına değer katmaya devam edecektir.